15 lat temu reaktywowano Superb
Od premiery pierwszej Škody Superb minęło prawie 90 lat. w 2001 roku czeski producent reaktywował markę. Do dzisiaj wyprodukowano blisko 900 000 pojazdów wszystkich 3 generacji.
Nowa, wyrazista stylistyka i innowacyjne technologi. Nowy model Superb wprowadził markę Škoda w zupełnie nową erę: dzięki ostrym liniom nadwozia, najnowocześniejszym systemom wspomagającym bezpieczeństwo i komfort, mocnym, a zarazem ekonomicznym silnikom, największej dostępnej przestrzeni w tym segmencie, obecna generacja jest niekwestionowanym liderem klasy średniej.
Stylistykę Škody Superb doceniła komisja „Red Dot Award”. Dodatkowo, model został uhonorowany tytułem „samochodu roku” w wielu krajach europejskich. Sukces flagowego modelu marki potwierdzają również dane produkcyjne: trzecia generacja została wyprodukowana w ilości ponad 100 000 egzemplarzy. W sumie Škoda wyprodukowałaprawie 900 000 egzemplarzy Superb.
Początki dużych, reprezentacyjnych limuzyn marki Škoda sięgają wczesnych lat produkcji samochodów. W 1907 roku zaprezentowano Laurin i Klement FF, który był pierwszym ośmiocylindrowym samochodem w Europie Środkowej. W latach 20. XX wieku luksusowa Škoda Hispano-Suiza była używana, między innymi, przez pierwszego prezydenta Czechosłowacji, Tomása Garrique Masaryka. Model o nazwie Superb został wprowadzony po raz pierwszy w 1934 roku: Škoda 640 Superb. Podobnie jak obecna generacja, przodek wyznaczał również trendy technologiczne i stylistyczne. 2,5-litrowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 55 KM, wał kardana, niezależne zawieszenie – to zaledwie kilka elementów, które w latach 30. były zarezerwowane wyłącznie dla pojazdów z najwyższej półki. Ciekawostką jest fakt, że zaledwie 200 pojazdów opuściło hale produkcyjne Škoda.