Nowa ŠKODA OCTAVIA RS IV
ŠKODA po raz pierwszy wprowadza do oferty model z rodziny RS z hybrydowym napędem typu plug-in. Nowa ŠKODA OCTAVIA RS iV wyposażona jest w spalinowy silnik 1.4 TSI oraz elektryczny silnik 85 kW. Zapewnia on łączną moc 180 kW (245 KM).
Nowa ŠKODA OCTAVIA RS iV to nowoczesne auto hybrydowe ze sportowym charakterem. Sportowy wariant bestsellera ŠKODY czwartej generacji charakteryzują eleganckie, czarne elementy nadwozia. Producent zaoferuje nową generację modelu OCTAVIA również w trzech innych zelektryfikowanych wersjach. Pierwszą z nich jest OCTAVIA iV, czyli hybryda typu plug-in o mocy 150 kW (204 KM). Do niej dołączają dwa modele e-TEC o mocy 81 kW (110 KM) i 110 kW (150 KM). Po raz pierwszy wykorzystują one technologię miękkiej hybrydy.
Wnętrze w stylu RS
We wnętrzu modelu OCTAVIA RS iV dominuje czerń. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica posiada skórzane wykończenie, logo RS oraz łopatki zmiany biegów skrzyni DSG. Pokryte czarnym materiałem przednie fotele można wybrać w opcjonalnej wersji Ergo. Wykończone są one wtedy skórą i alcantarą oraz posiadają regulację głębokości siedziska. Na fotelach widnieje logo RS, a także dekoracyjne szwy w kolorze czerwieni lub srebra. Można również znaleźć na kierownicy, podłokietnikach czy desce rozdzielczej. Dekoracyjne pasy razem z aluminiowym wykończeniem pedałów tworzą prawdziwie sportowe wnętrze.
204 konie mechaniczne mocy nowego hybrydowego modelu OCTAVIA iV
Oprócz wariantu RS nowa ŠKODA OCTAVIA iV dostępna będzie również z napędem hybrydowym typu plug-in w wersjach Ambition oraz Style. Model wyposażony w 6-biegową skrzynię DSG będzie dostępny z silnikiem spalinowym 1.4 TSI, który w połączeniu z elektrycznym silnikiem 85 kW zapewni łączną moc 150 kW (204 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Wykorzystując tylko energię elektryczną samochód może przejechać do 60 km w cyklu WLTP.
Litowo-jonowy akumulator o pojemności 13 kWh, który obecny jest w obu modelach iV, można komfortowo ładować także w domu, wykorzystując przy tym standardowe gniazdko, a port ładowania znajduje się w przedniej części auta po stronie kierowcy. Bagażnik ma pojemność 450 l w wersji Liftback i 490 l w wersji Combi. Bak paliwa o pojemności 40 l to zaledwie pięć litrów mniej niż w modelach OCTAVIA napędzanych wyłącznie silnikiem spalinowym.
Octavia e-TEC z technologią miękkiej hybrydy
OCTAVIA jest też pierwszym modelem SKODY, który dostępny będzie w technologii tzw. miękkiej hybrydy. Klienci otrzymają pojazd w tej technologii przy zamówieniu auta z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) lub 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) w wariancie z 7-biegową przekładnią zmiany biegów DSG.
Technologia miękkiej hybrydy wykorzystuje rozrusznik 48V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V o pojemności 0,6 kWh zlokalizowany pod przednim fotelem pasażera. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy. Jednocześnie silnik uruchamia się ciszej i z mniejszymi drganiami. Akumulator 48V jest również odpowiedzialny za ładowanie akumulatora 12V przy wykorzystaniu przetwornicy DC/DC. Technologia miękkiej hybrydy zaimplementowana w dwóch wersjach modelu ŠKODA OCTAVIA e-TEC umożliwia redukcję do 0.4 l paliwa na 100 km.
Więcej aktualności na ŠKODA Bohemia Motors